r40banner_09.jpg
Έντονο το Ελληνικό χρώμα στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο! Εκτύπωση E-mail
Γράφει ο Απόστολος Παλάτος, Photo: Νίκος Κατίκης|Rallypixels, Step Racing, Jourdan Serderidis   
16.01.15
monte_general.jpg

Μετά από δύο μήνες επίσημης αγωνιστικής απραξίας, η αυλαία του WRC για το 2015 ανοίγει και φέτος με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, το οποίο μετά και την επανένταξή του στο θεσμό είναι πλέον αναντικατάστατο. Ο αγώνας, αν και μειωμένος χιλιομετρικά, παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον, καθώς σε όλες τις κατηγορίες η μάχη αναμένεται να είναι σκληρή. Τα 96 πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή αποτελούν αριθμό ρεκόρ για το πακέτο Μόντε Κάρλο-WRC, καθώς τα τελευταία 15 χρόνια, μόνο στην IRC εποχή του αγώνα οι συμμετοχές άγγιζαν τις 100. Η ελληνική συμμετοχή στον αγώνα έχει γίνει πλέον …έθιμο, διότι φέτος η παρουσία της γαλανόλευκης στον Πριγκιπάτο θα είναι ακόμη πιο έντονη, καθώς ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά τρία ελληνικά πληρώματα θα βρεθούν στην εκκίνηση του Gap το απόγευμα της προσεχούς Πέμπτης. Ας ρίξουμε μια ματιά, λοιπόν, στους εκπροσώπους μας στον πρώτο γύρο του Παγκοσμίου πρωταθλήματος.


monte_serderidis.jpg

Με το Νο 35 στις πόρτες, ο Jourdan Serderidis θα βρεθεί για άλλη μία χρονιά στο Μόντε Κάρλο. Στο δεξί μπάκετ θα βρίσκεται ο Βέλγος William Mergny, με τον οποίο έκανε τα πρώτα βήματά του στους αγώνες. Αν και η εμπλοκή του Serderidis στους αγώνες είναι πρόσφατη, μπήκε κατ’ ευθείαν στα βαθιά, καθώς πέρυσι ακολούθησε το WRC2, συμμετέχοντας σε 7 γύρους του Παγκοσμίου πρωταθλήματος. Βέβαια, φέτος θα εμφανιστεί με νέο όπλο, καθώς αντικατέστησε το Ford Fiesta R5, με ένα Citroen DS3 R5, οπότε σίγουρα οι πρώτες ειδικές θα είναι αναγνωριστικές, όπως μας δήλωσε και ο ίδιος: «Θα είναι η πρώτη φορά που θα αγωνιστώ με το Citroen, οπότε στην αρχή θα κινηθούμε φυλαγμένα και αναγνωριστικά. Τον προηγούμενο μήνα δοκιμάσαμε διαφορετικά set-up στο DS3, αλλά στον αγώνα πρέπει να κάνεις την κατάλληλη επιλογή, ανάλογα με τις συνθήκες». Την περσινή χρονιά δεν κινήθηκε άσχημα, λαμβάνοντας υπόψη πως ήταν η παρθενική του φορά στον αγώνα, ενός αγώνα του οποίου οι συνθήκες που επικρατούν είναι αρκετά μεταβαλλόμενες. Τερμάτισε στην έκτη θέση στο WRC2 και κυρίως απέκτησε πολύτιμη εμπειρία, η οποία  θα είναι μείζονος σημασίας για ένα καλό πλασάρισμα φέτος. Ο στόχος για τον οδηγό, παραμένει ο ίδιος με την περσινή χρονιά, ένα πλασάρισμα δηλαδή στους βαθμούς του θεσμού. «Στον αγώνα συμμετέχουν άλλοι 10 ταχύτατοι συνδυασμοί στην κατηγορία μας και ο συναγωνισμός θα είναι μεγάλος. Πρωτίστως θέλουμε να τερματίσουμε τον αγώνα το μεσημέρι της Κυριακής και θα είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με ένα πλασάρισμα στην οχτάδα», δήλωσε ο Serderidis.  Όσον αφορά  το ρόλο που θα διαδραματίσει  η περσινή συμμετοχή του στο Μόντε Κάρλο, πρόσθεσε: «Η εμπειρία είναι το κλειδί σε αυτόν τον αγώνα. Το σημαντικότερο που μάθαμε το 2014 είναι η εφαρμογή της στρατηγικής. Πρέπει να συγκρατήσεις τον ενθουσιασμό σου και να ξεκινήσεις φυλαγμένα από την αρχή. Εάν τα δώσεις όλα, τότε πολύ σύντομα θα βρεθείς στην άκρη του δρόμου, έχοντας εγκαταλείψει. Είναι ένας δύσκολος αγώνας, καθώς οι συνθήκες του αλλάζουν συνεχώς από ειδική σε ειδική. Πρέπει επίσης, πριν από κάθε loop να κάνεις σωστή επιλογή ελαστικών. Κάποιες φορές θα χρειαστεί να ρισκάρεις βέβαια και μπορεί να σου «βγει» σε καλό η επιλογή σου. Σημαντική βοήθεια θα πάρουμε και από το gravel crew που θα διέλθει από τις ειδικές πριν από εμάς». Αυτός θα είναι ο πρώτος από μια σειρά 7 αγώνων που θα ακολουθήσει ο Serderidis στο φετινό WRC. Έτσι, μετά το Μόντε Κάρλο, θα βρεθεί σε Μεξικό, Πολωνία, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία και Ουαλία. Βέβαια, το παρών θα δώσει και φέτος στον ελληνικό αγώνα που θα προσμετρήσει στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, τις πρώτες μέρες του Οκτώβρη.

Πρώτη φορά θα ζήσει την εμπειρία ενός Ράλλυ Μόντε Κάρλο ο Νίκος Παυλίδης. Με το Νο 88 και τον έμπειρο Allan Harryman στο δεξί μπάκετ, ο Βορειοελλαδίτης οδηγός θα προσπαθήσει για το καλύτερο στις δύσκολες ειδικές διαδρομές του Πριγκιπάτου. Ξεκινώντας την καριέρα του σα συνοδηγός το 1986, εμφανίστηκε σε πολλούς αγώνες στο πλάι του Κώστα Τανούση. Παράλληλα, το 1988 συμμετείχε σαν οδηγός κυρίως σε αγώνες της Βορείου Ελλάδος, κατακτώντας το κύπελλο νέων οδηγών εκείνη τη χρονιά. Όλα αυτά μέχρι το 1997, όπου έκανε διάλειμμα στην καριέρα του, μέχρι και το 2011. Τότε, η ομάδα του, η Step Racing, έχτισε από την αρχή ένα Citroen DS3 R3T, με το οποίο ο Παυλίδης αγωνίζεται μέχρι σήμερα. Με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατέκτησε το Κύπελλο Βορείου Ελλάδος το 2013. Ο ίδιος μας εξήγησε το σκεπτικό της απόφασης να βρεθεί στον περίφημο αυτόν αγώνα: «Η πρώτη σκέψη ήρθε πριν από δύο χρόνια, σε μια κουβέντα που είχα με τον Allan (Harryman). Για όλους τους λάτρεις των αγώνων, είναι ένα όνειρο η συμμετοχή σε αυτό το ξεχωριστό ράλλυ. Έτσι και για εμάς, αυτό το όνειρο θα γίνει πραγματικότητα φέτος. Η συμμετοχή μας θα έχει συναισθηματική αξία, καθώς στον αγώνα συμμετέχει και ο Max Vatanen, γιος του Ari Vatanen. Πριν 30 ακριβώς χρόνια, το1985, ο πατέρας του Allan, ο Terry, συνυπήρξε με το Φινλανδό σε ένα Peugeot 205 T16, με το οποίο είχαν κερδίσει και το 53ο τότε Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Ο Terry Harryman θα βρίσκεται μαζί μας στο Σέρβις Παρκ. Σημαντική βοήθεια για το όλο εγχείρημα είχαμε και από το Δημήτρη Αμαξόπουλο, ο οποίος μας έφερε σε επαφή με την Ιταλική B.P. Racing, η οποία θα αναλάβει το σέρβις στον αγώνα». Ο στόχος του πληρώματος που εμφανίζεται για πρώτη φορά σε αυτόν τον απαιτητικό αγώνα δεν είναι άλλος από τον τερματισμό και την ευχαρίστηση. «Σκοπός είναι να ανεβούμε στη ράμπα του τερματισμού στο Μονακό. Από τα στατιστικά, γνωρίζουμε πως τερματίζει περίπου το 60% και ευελπιστούμε να τα καταφέρουμε. Οι συνθήκες είναι εντελώς άγνωστες για εμάς, οπότε δεν πάμε να κυνηγήσουμε κάτι περισσότερο. Θα το παλέψουμε!».

Η τρίτη ελληνική εκπροσώπηση θα είναι αυτή των Δημήτρη Δριβάκου-Αικατερίνης Μπαντέ με Honda Civic Type-R FN2 R3. Ο έμπειρος οδηγός δεν είναι πρωτάρης στον αγώνα, καθώς με την Μπαντέ στο δεξί μπάκετ συμμετείχε άλλες δύο χρονιές στο Μόντε Κάρλο, το 2012 και 2013. Συνεπώς, οι συνθήκες που θα αντιμετωπίσει το πλήρωμα στο φετινό αγώνα θα είναι γνώριμες. Ξεκινώντας την καριέρα του πριν από 35 περίπου χρόνια, ο Δριβάκος τερμάτισε δύο φορές στο πόντιουμ του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, το 2000 και 2001. Έκτοτε, απομακρύνθηκε από τους αγώνες έως το 2010, όπου έτρεξε στο Rallye du Valais, γύρο του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Το 2012, στην πρώτη του συμμετοχή στο Μόντε Κάρλο, η χαρά δεν κράτησε για πολύ, καθώς στην τρίτη ειδική εγκατέλειψε άδοξα την προσπάθειά του, κάτι που δε συνέβη την επόμενη χρονιά, όπου ολοκλήρωσε στην 42η θέση γενικής. Ο στόχος και φέτος θα είναι ο τερματισμός, όπως δήλωσε ο οδηγός: «Φέτος θα είναι ένας πολύ δύσκολος αγώνας καθώς για πρώτη φορά ξεκινά με δύο νυχτερινές ειδικές διαδρομές. Παράλληλα, το πρόγραμμα περιέχει και μία πολύ μεγάλη ειδική διαδρομή συνολικού μήκους 51,66 χλμ. Μέχρι στιγμής έχουμε κάνει αρκετές δοκιμές και νιώθω πολύ ικανοποιημένος από την απόδοση αλλά και το στήσιμο του αυτοκινήτου. Σκοπεύουμε να το ευχαριστηθούμε και να τερματίσουμε».

Μόνο χαρά μας προσδίδει η τριπλή ελληνική εκπροσώπηση σε αγώνα του Παγκοσμίου πρωταθλήματος Ράλλυ! Ευχή όλων είναι τα πληρώματα να ευχαριστηθούν τη μοναδική αυτή εμπειρία ενός Ράλλυ Μόντε Κάρλο και να ανεβούν στη ράμπα του τερματισμού την τελευταία Κυριακή του Γενάρη! Πάμε γερά Έλληνες!!!

 
 monte_pavlidis.jpg
 monte_drivakos.jpg
Σχόλια (0)Add Comment

Γράψτε σχόλιο
Πρέπει να συνδεθείτε για να στείλετε ένα σχόλιο. Παρακαλώ καταχωρήστε λογαριασμό εάν δεν έχετε έναν.

busy
Τελευταία ανανέωση ( 16.01.15 )
 
< Προηγ.   Επόμ. >
© 2017 R40.gr - Ράλλυ στον 40ο παράλληλο
Κατασκευή Ιστοσελίδας : AKtoWEB.com